ما را دنبال کنید

جستجوگر

آمارگیر

  • :: آمار مطالب
  • کل مطالب : 35
  • کل نظرات : 131
  • :: آمار کاربران
  • افراد آنلاين : 1
  • تعداد اعضا : 906
  • :: آمار بازديد
  • بازديد امروز : 52
  • بازديد ديروز : 23
  • بازديد کننده امروز : 30
  • بازديد کننده ديروز : 14
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل ديروز: 3
  • بازديد هفته : 312
  • بازديد ماه : 863
  • بازديد سال : 5,599
  • بازديد کلي : 160,545
  • :: اطلاعات شما
  • آي پي : 3.142.255.113
  • مرورگر : Safari 5.1
  • سيستم عامل :

آخرین ارسالی های انجمن

فرافکني اثيري (به انگليسي: Astral Projection) از نظر برخي معتقدان به نهان‌شناسي يا طرف‌داران عصر جديد، حالتي از خودآگاهي است که در آن انسان آگاهي اش را از کالبد فيزيکي به کالبد اثيري منتقل مي‌کند و در اين حالت دنياي اثيري را تجربه مي‌کند.
 
اين حالت معمولاً در خلسه عميق و در حالت ريلکسيشن رخ مي‌دهد، بعضي مواد توهم‌زا نيز مي‌توانند باعث رخ دادن اين تجارب شوند. در بعضي موارد نيز اين تجربه به صورت خود به خود يا در اثر حادثه مانند تصادف و يا تجاربي که شخص باور کند لحظه مرگش فرا رسيده‌است رخ مي‌دهد. به اين نوع تجربيات تجربه نزديک به مرگ هم گفته مي‌شود. ولي معمولاً زماني که شخص به اراده و با آگاهي کامل از حالت آگاهي فيزيکي به آگاهي اثيري وارد شود به اين رويداد فرافکني اثيري مي‌گويند.
 
تجربه خروج از بدن يا فرافکني اثيري (به انگليسي: OBE:out-of-body experience)تجربه‌اي با احساس خروج از بدن است. 10 درصد مردم چنين تجربه‌اي را در زندگي دارند.
 
دانشمندان چيز کمي درباره اين پديده مي‌دانند. فرافکني اثيري اغلب به عنوان بخشي از تجربه نزديک به مرگ (NDE) به‌شمار مي‌آيد. کساني که چنين تجربه‌اي داشته‌اند جزئياتي را مشاهده کردند که پيش از آن برايشان ناشناخته بود. اما اين به معني مرگ يا در معرض خطر مرگ قرار گرفتن نيست . فرافکني نوعي حالت خاص بين خواب و بيداريست که اغلب افراد تجربه کرده اند اما درصد کمي به اختيار خود اين کار را کرده‌اند . برونفکني يک توانايي طبيعي براي نوع بشر است و هر انساني اين توانايي را دارد. حال سوال اينجاست که اين حالت چيست و در حال فرافکني چه روي ميدهد ؟ اگر روح انسان را مغز گردويي تصور کنيم جسم فيزيکي انسان مثل پوست سبز رنگ گردو است که ضخيم و محکم است و پوسته ي ديگري که وجود دارد همان پوسته ي چوبي گردو است که براي انسان همان جسم اثيري است يعني جسمي که روح در آن قرار دارد و مثل جسم فيزيکي بر روي آن هم تسلط و اراده دارد و اين جسم اثيري خاصيت هاي متفاوتي از جسم فيزيکي دارد . اين جسم همان جسمي است که ما در خواب ميبينيم يعني انچه که در خواب از خود ميبينيم مثلاً دست خود را ميبينيم يا بدن خود را ميبينيم اينها همه اعضاي جسم اثيري ما هستند چرا که جسم فيزيکي ما در آن زمان در رختخواب است حال انکه ما در جاهايي بسيار دور تر سير ميکنيم . شايد براي شما هم پيش آمده باشد که صحنه اي را در خواب ببينيد که در آينده در حالت بيداري دوباره آن را ببينيد علت اين امر اين است که شما در خواب با جسم اثيري خود در زمان سفر کرده ايد و آينده را ديده ايد ( جسم فيزيکي تنها قادر به سفر در مکان است اما جسم اثيري علاوه بر مکان در زمان هم ميتواند سفر کند ) . از جمله ي خاصيت هاي جسم اثيري اين است که توانايي عبور از اجسام را دارد زيرا که جسم نيست و با آن ميشود از قيد ماده آزاد شد . حال در تعريف فرافکني بايد گفت : فرافکني جدايي از جسم فيزيکي و استفاده از جسم اثيري است .
 
روش هاي فرافکني
همانطور که قبلاً بيان شد فرافکني حالتي بين خواب و بيداري است و ورود به خلسه عميق براي انجام فرا فکني لازم است . انجام تمرينات مديتيشن و يوگا موجب آماده سازي جسم اثيري براي فرافکني ميشود .
 
نمونه‌هاي مختلف
در برخي موارد اين پديده بي‌اختيار و خودبخودي روي مي‌دهد و در برخي با يک ضربه رواني يا فيزيکي يا به‌کارگيري داروهاي روان‌پريشي يا وضعيت شبيه خواب رخ مي‌دهد.
 
اين تجربه را مي‌توان در مراقبه و آرامش از طريق تصور و تجسم (visualization) انجام داد. تحقيقات اخير در سال های اخیر نشان مي‌دهد که تا حدي فرافکني اثيري را مي‌توان با تحريک مستقيم مغز تجربه کرد.
 
بعضي متخصصين عصب‌شناسي با استفاده از واقعيت مجازي (Virtual Reality) توانستند حس خروج از بدن را در افراد ايجاد کنند. فرد مورد آزمايش از ميان عينک مخصوص نگاه مي‌کرد و بدن خود را آن‌چنان‌که که يک فرد خارجي از پشت مي‌نگرد، مي‌ديد. سپس دقيقاً در همان موقعي که يک عصا در تصوير مجازي به بدن فرد برخورد کرد آزمايشگر نيز بدن فرد آزمايش شونده را لمس کرد. اين آزمايش توهم تجربه خروج از بدن و بودن در پشت سر بدن خود را ايجاد مي‌کند.
 
همچنين داروهاي مختلفي وجود دارد که باعث ايجاد حالت فرافکني اثيري مي‌شود. مانند: dimethyltryptamine,ayahuasca,ketamine, dextromethorphan, phencyclidine Methamphetamine البته شخصاً توصيه اي به استفاده از دارو براي دستيابي به اين تجربه نمي‌کنم . از طرفي داشتن اراده در هنگام فرافکني بسيار مهم است که استفاده از دارو اگر هم در انجام فرافکني موثر باشد قطعاً بر اراده ي شما در حين فرافکني تاثير منفي ميگذارد .
 
مطالعات دراين‌باره
اولين پژوهش گسترده علمي در زمينه تجربه خروج از بدن را فردي به نام Celia Green  انجام داد.
 
وي 300 نفر را در تحقيق خود با استفاده از پرسشنامه مورد بررسي قرار داد. هدفش رده بندي انواع مختلف اين تجربه بود. و همچنين بررسي اين مسئله که آيا افراد مورد آزمايش آگاهي معنوي و غير جسماني که از يک ادراک فراحسي extrasensory perception (esp) ناشي مي‌شود دارند؟
 
دکتر Robert Crookall از نظر روحي و معنوي اين مسئله را مورد بررسي قرار داد. او موارد مورد بررسي را غالباً از روزنامه‌هاي طرفدار اصول روحاني و معنوي مانند Psychic News جمع آوري مي‌کرد.
 
در آگوست ، Henrik Ehrsson از انستيتوي عصب‌شناسي دانشگاه لندن در مجله Science اولين روش تجربي در اين زمينه را منتشر کرد. مطابق ادعاي وي تجربه خروج از بدن در شرکت کنندگان در اين آزمايش که از لحاظ جسمي سالم بودند انجام شد. در اين آزمايش شرکت کنندگان روي يک صندلي نشسته و يک جفت نمايشگري روي سر آنها قرار گرفت . اين نمايشگر دو صفحه تلويزيون کوچک بر روي چشمشان قرار مي‌داد که با استفاده از دو دوربيني که پشت سر آنها در فاصله دو متري کار گذاشته بود تصويري از پشت سر آنها را به طور مستقيم پخش مي‌کرد. تصوير دوربين سمت راست بر روي چشم راست و تصوير دوربين سمت چپ هم در چشم چپ نمايش داده مي‌شد. افراد مورد آزمايش اين تصاوير را به صورت برجسته stereoscopic يا سه بعدي مي‌ديدند بنابراين آنها پشت خود را از چشم انداز سه بعدي شخصي که پشت سرش نشسته بودند مي‌ديدند. شرکت کنندگان تأييد کردند که آنها نشستن پشت سر بدن فيزيکي خود و نگاه کردن به آن از آن محل را تجربه کرده‌اند.آموزش روش در ادامه ی مطلب
براي نمايش ادامه اين مطلب بايد عضو شويد !
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد

اگر قبلا ثبت نام کرديد ميتوانيد از فرم زير وارد شويد و مطلب رو مشاهده نماييد !

برچسب ها

ارسال نظر

کد امنیتی رفرش

نظرات ارسال شده


  1. javad eslami : سلام. مرسی از مطلب عالی شما. سوال لطفا جواب بدید؟ آیا هیپنوتیزم یه جور برونفکنیه؟ همونطور که خودتون میدونید در مواردی حتی از هیپنوتیزم برای بی حسی یا بیهوشی برای عمل حراحی هم استفاده شده ؟ سوال دوم گفته میشه در هیپنوتیزم انسان میتونه در زمان خیلی به عقب و حتی عقب تر از دوران رحم مادر خود برگرده و تناسخ روحش و زندگیهای قبلیشو ببینه آیا راهی هست که با برونفکنی اثیری بشه چنین کاری کرد؟ لطفا اگه خودتون انجام دادید بگید چطور میشه اینکارو انجام داد؟ مرسی متشکرم


  1. : سلام برای برونفکنی بدن برای من سر و صدای زیاد مثل شکستن میاد و میترسم چه کار باید بکنم ترسم بره با تشکر
    پاسخ : صدای شکستن کاملا طبیعی هست
    اگه میتونید باید از خود هیپنوتیزم استفاده کنید وگرنه قبل از تمرین برونفکنی 45 دقیقه مراقبه کنید



  1. حسین : سلام.این فقط کپی پیس بود, فکر میکردم شما مطالبی ک خودتون بهش رسیدید رو میزارید و در ضم تو سایت قبلی ی چیز دیگه گفته بودید ):
    پاسخ : باه اما خودم از اين روش استفاده ميكنم و فكر ميكنم كه بهترين راه همين باشه پس نياز نيست به جاي كپي پست خودم از زبون خودم بازنويسيش كنم
    پاسخ : باه اما خودم از اين روش استفاده ميكنم و فكر ميكنم كه بهترين راه همين باشه پس نياز نيست به جاي كپي پست خودم از زبون خودم بازنويسيش كنم



  1. ماهان : توضیحات ناقصه.لطفا جواب منو بده خیلی به این کار علاقه دارم.من تو رسیدن به خلسه عمیق مشکل دارم چیکار کنم؟وقتی میخوام روی چشم سوم تمرکز کنم باید چشمامو به اون سمت ببرم یا بهش فکر کنم؟
    پاسخ : برای شما پیشنهاد من اینه که اون قسمت تمرکز روی چشم سوم رو کنار بزارید و تنها به صدای صوت درون سرتون معطوف کنید



  1. ماهان : چرا پست جدید نمیزاری؟

    پاسخ : فرصت نمیکنم



  1. ماهان : یه کم سخته واسه مننمیشه چرا صدای سوتو میشنوم ام میشه درباره ی چشم سوم بیشتر توضیح بدی؟
    پاسخ : توی وبلاگ قبلیم فکر کنم توضیح داده باشم به این آدرس www.shayan242.blogfa.com